Opäť sme sa spojili s odborníkmi zo spoločnosti Yumpingo, aby sme vám priniesli ich najlepšie tipy a rady na vytvorenie dokonalého menu.
![1 .Zamerajte pozornosť na najziskovejšie položky menu 1 .Zamerajte pozornosť na najziskovejšie položky menu](/inspiracie-sefkuchara/Tipy_a_triky_pre_gastronomiu/tvorba-a-rozvrhnutie-jedalneho-listka/jcr:content/parsys/set1/row3/span8/tipsandadvice_178367987/image.img.jpg/1680773883174.jpg)
1 .Zamerajte pozornosť na najziskovejšie položky menu
Štúdie ukázali, že výber jedla z jedálneho lístka trvá zákazníkom v priemere menej ako 2 minúty. Ak teda upriamite ich pozornosť na najvýhodnejšie položky, zvýšite pravdepodobnosť, že si jedlo objednajú aj po tomto krátkom rozhodovacom období.
TIP: Jedlá zvýraznite pomocou farebných rámčekov, obrázkov alebo grafiky, prípadne použite farebný alebo tučný text.
![2.Objavte zlatý trojuholník 2.Objavte zlatý trojuholník](/inspiracie-sefkuchara/Tipy_a_triky_pre_gastronomiu/tvorba-a-rozvrhnutie-jedalneho-listka/jcr:content/parsys/set1/row3/span8/tipsandadvice_178367/image.img.jpg/1680773960540.jpg)
2.Objavte zlatý trojuholník
Zlatý trojuholník označuje miesta v menu, ktoré upútajú vašu pozornosť ako prvé.
- Najprv sa pozrite do stredu stránky
- Potom sa pozriete do pravého horného rohu
- Potom do ľavého horného rohu
Z tohto dôvodu by ste sa mali uistiť, že vaše najvýnosnejšie, najchutnejšie alebo najmenej komplikované jedlá sú uvedené na týchto miestach v jedálnom lístku.
![3.Zmeňte poradie uvedených jedál 3.Zmeňte poradie uvedených jedál](/inspiracie-sefkuchara/Tipy_a_triky_pre_gastronomiu/tvorba-a-rozvrhnutie-jedalneho-listka/jcr:content/parsys/set1/row3/span8/tipsandadvice_178367_152432096/image.img.jpg/1680773992213.jpg)
3.Zmeňte poradie uvedených jedál
Na základe štúdií sa zistilo, že hosť sa zameriava na prvé dve a posledné dve jedlá v každej časti jedálneho lístka. Uistite sa, že vaše najlepšie a najvýnosnejšie jedlá v každej časti jedálneho lístka sa nachádzajú na týchto miestach.
![4.Pravidlo siedmich 4.Pravidlo siedmich](/inspiracie-sefkuchara/Tipy_a_triky_pre_gastronomiu/tvorba-a-rozvrhnutie-jedalneho-listka/jcr:content/parsys/set1/row3/span8/tipsandadvice_178367_1684436178/image.img.jpg/1680774015090.jpg)
4.Pravidlo siedmich
Vykonaný výskum ukázal, že zákazníci sú unavení výberom jedla, ak je v kategórii jedálneho lístka viac ako 7 položiek. Pomocou tejto zásady určíte, ktoré jedlá zaradiť do jednej kategórie, aby sa zákazníkom ľahšie vyberalo.
![5.Správne nastavte cenu 5.Správne nastavte cenu](/inspiracie-sefkuchara/Tipy_a_triky_pre_gastronomiu/tvorba-a-rozvrhnutie-jedalneho-listka/jcr:content/parsys/set1/row3/span8/tipsandadvice_178367_1537037483/image.img.jpg/1681215593032.jpg)
5.Správne nastavte cenu
Hoci cena je zvyčajne rozhodujúcim faktorom vnímanej hodnoty, existuje niekoľko vecí, ktoré môžete urobiť/vyhnúť sa im, aby ste zlepšili vnímanú hodnotu bez zmeny ceny:
Urobte to:
- Svoje ceny uvádzajte diskrétne: Aby čitateľ čo najľahšie prehliadol cenu, mala by byť uvedená rovnakým písmom, rovnakou farbou a rovnakým zarovnaním ako popis jedla.
- Používajte opisný jazyk: štúdie zistili, že zákazníci sú ochotní zaplatiť výrazne viac za jedlá s pridanou hodnotou v jedálnom lístku. Tie môžu byť založené na lokalite (napr. bronzový moriak z Norfolku, z miestnych zdrojov atď.), remeselnej výrobe (napr. ručná výroba) alebo certifikovanej kvalite (napr. mozzarella DOP).
Vyhnite sa:
- Vyhnite sa cenám končiacim na .99: vyvolávajú dojem lacnosti alebo nízkej kvality.
- Skúste z cien odstrániť znaky libier: môžu zákazníkom pripomínať, že míňajú peniaze, a môžu ich odradiť od objednávania drahších položiek alebo krížového predaja položiek, ako sú predjedlá a dezerty.
![6.Vytvorte samostatné menu s dezertmi 6.Vytvorte samostatné menu s dezertmi](/inspiracie-sefkuchara/Tipy_a_triky_pre_gastronomiu/tvorba-a-rozvrhnutie-jedalneho-listka/jcr:content/parsys/set1/row3/span8/tipsandadvice_178367_405819764/image.img.jpg/1680774150579.jpg)
6.Vytvorte samostatné menu s dezertmi
Ak zákazník na začiatku jedla uvidí dezert, na ktorý dostane chuť, nakoniec si ho bude chcieť objednať. A keďže už vie o týchto výdavkoch navyše, je menej pravdepodobné, že si objedná aj predjedlo alebo niečo iné.