Menu

Opäť sme sa spojili s odborníkmi zo spoločnosti Yumpingo, aby sme vám priniesli ich najlepšie tipy a rady na vytvorenie dokonalého menu.

1 .Zamerajte pozornosť na najziskovejšie položky menu

1 .Zamerajte pozornosť na najziskovejšie položky menu

Štúdie ukázali, že výber jedla z jedálneho lístka trvá zákazníkom v priemere menej ako 2 minúty. Ak teda upriamite ich pozornosť na najvýhodnejšie položky, zvýšite pravdepodobnosť, že si jedlo objednajú aj po tomto krátkom rozhodovacom období.

TIP: Jedlá zvýraznite pomocou farebných rámčekov, obrázkov alebo grafiky, prípadne použite farebný alebo tučný text.

2.Objavte zlatý trojuholník

2.Objavte zlatý trojuholník

Zlatý trojuholník označuje miesta v menu, ktoré upútajú vašu pozornosť ako prvé.

  1. Najprv sa pozrite do stredu stránky
  2. Potom sa pozriete do pravého horného rohu
  3. Potom do ľavého horného rohu

Z tohto dôvodu by ste sa mali uistiť, že vaše najvýnosnejšie, najchutnejšie alebo najmenej komplikované jedlá sú uvedené na týchto miestach v jedálnom lístku.

3.Zmeňte poradie uvedených jedál

3.Zmeňte poradie uvedených jedál

Na základe štúdií sa zistilo, že hosť sa zameriava na prvé dve a posledné dve jedlá v každej časti jedálneho lístka. Uistite sa, že vaše najlepšie a najvýnosnejšie jedlá v každej časti jedálneho lístka sa nachádzajú na týchto miestach.

4.Pravidlo siedmich

4.Pravidlo siedmich

Vykonaný výskum ukázal, že zákazníci sú unavení výberom jedla, ak je v kategórii jedálneho lístka viac ako 7 položiek. Pomocou tejto zásady určíte, ktoré jedlá zaradiť do jednej kategórie, aby sa zákazníkom ľahšie vyberalo.

5.Správne nastavte cenu

5.Správne nastavte cenu

Hoci cena je zvyčajne rozhodujúcim faktorom vnímanej hodnoty, existuje niekoľko vecí, ktoré môžete urobiť/vyhnúť sa im, aby ste zlepšili vnímanú hodnotu bez zmeny ceny:

Urobte to:

  • Svoje ceny uvádzajte diskrétne: Aby čitateľ čo najľahšie prehliadol cenu, mala by byť uvedená rovnakým písmom, rovnakou farbou a rovnakým zarovnaním ako popis jedla.
  • Používajte opisný jazyk: štúdie zistili, že zákazníci sú ochotní zaplatiť výrazne viac za jedlá s pridanou hodnotou v jedálnom lístku. Tie môžu byť založené na lokalite (napr. bronzový moriak z Norfolku, z miestnych zdrojov atď.), remeselnej výrobe (napr. ručná výroba) alebo certifikovanej kvalite (napr. mozzarella DOP).

Vyhnite sa:

  • Vyhnite sa cenám končiacim na .99: vyvolávajú dojem lacnosti alebo nízkej kvality.
  • Skúste z cien odstrániť znaky libier: môžu zákazníkom pripomínať, že míňajú peniaze, a môžu ich odradiť od objednávania drahších položiek alebo krížového predaja položiek, ako sú predjedlá a dezerty.
6.Vytvorte samostatné menu s dezertmi

6.Vytvorte samostatné menu s dezertmi

Ak zákazník na začiatku jedla uvidí dezert, na ktorý dostane chuť, nakoniec si ho bude chcieť objednať. A keďže už vie o týchto výdavkoch navyše, je menej pravdepodobné, že si objedná aj predjedlo alebo niečo iné.

Produkty
Recepty
Inšpirácie šéfkuchára
Menu