Čo robiť a čo nerobiť v sociálnych médiách? Základné informácie o správe profilov sme uviedli tu. Nižšie už nájdete rady pre pokročilých.
- Uveďte informácie o mieste, kontaktný telefón a otváracie hodiny. Tieto informácie sú najčastejšie vyhľadávané zákazníkmi, ktorých od návštevy vašej reštaurácie ľahko odradí to, že sa im u vás nepodarí rezervovať si stôl alebo prídu, keď máte zatvorené.
- Doplňte menu. Hostia už pred návštevou reštaurácie chcú vedieť, čo si budú môcť objednať a koľko peňazí si majú nachystať. Menu je obzvlášť dôležité pre alergikov a ľudí, ktorí nejedia mäso a živočíšne produkty.
- Každý mesiac plánujte komunikáciu. Vytvorte si mesačný kalendár, môžete v ňom označiť dni, v ktorých sa musia zobrazovať aktualizácie. Vďaka tomu nikdy nezabudnete informovať hostí o novom menu alebo pripomenúť predvianočné objednávky.
- Často aktualizujte. Mnoho reštaurácií každodenne pridáva nové príspevky – môžete to robiť aj vy, ale nemusíte. Dôležité sú pravidelnosť a reagovanie na súčasné udalosti a okolnosti.
- Nielen fotografie. Môžete vytvárať rôzne typy príspevkov: textové, fotografické príbehy, jednoduché a prepracované grafiky... Existuje veľa možností. Ak chcete vyniknúť, vyberte si tri typy, ktoré budete pravidelne používať.
- Nielen jedlo. Hostia radi sledujú život v reštaurácii a radi sa dozvedia viac o ľuďoch z tímu. Informujte ich o súťažiach, akciách a udalostiach.
- Usporiadajte udalosti. Je to jednoduchý spôsob, ako osloviť ľudí, ktorí ešte nie sú vašimi hosťami, pretože používatelia sa navzájom pozývajú. Môžu to byť ochutnávky večere alebo premiéry sezónnych menu.
- Využívajte reklamu. Algoritmy Facebooku zaisťujú to, že dosah príspevkov je malý a obmedzený na vybraných fanúšikov. Sponzorujte svoje príspevky a oslovte širšie publikum.
- Udržiavajte spojenie. Rýchlo reagujte na súkromné správy, komentáre a recenzie, najmä na tie negatívne. Žiadna odpoveď je najhoršia odpoveď. Znamená to, že nemáte záujem o spätnú väzbu od hostí. Vysvetlite situáciu, buďte láskavý a ponúknite kompenzáciu.
- Odlíšte sa. Nájdite spôsob, ako urobiť facebookový profil odlišným od ostatných. Môžu to byť špecifický jazyk, opakujúci sa grafický vzor príspevkov, použitie konkrétnych uhlov pohľadu na fotografiách.
- Žiadne menu a informácie o reštaurácii – adresa a otváracie hodiny.
- „Mŕtvy profil“ - to znamená žiadne pravidelne zverejňované aktualizácie.
- Fotky z databáz alebo fotografie zakúpené od fotobánk. Hostia chcú vidieť skutočné fotografie podávaných jedál.
- Zovšeobecňovanie a používanie fráz. Nepíšte: Každý z nás má rád vývar. Určite sa nájde osoba, ktorá to poprie.
- Falošné recenzie. Hovoriť nepravdu sa nikdy nevyplatí. Používatelia Facebooku ľahko zistia, že recenzia bola vytvorená osobami spravujúcimi reštauráciu a preto strácajú dôveru aj iné pozitívne recenzie.
- Nevyberavé odpovede na negatívne recenzie. Neuspokojený zákazník je dobrým zdrojom informácií – môžete zistiť, čo sa má zlepšiť, aby boli hostia spokojní s návštevou vo vašej prevádzke. Poďakujte sa za informácie a navrhnite riešenie problému.
- Žiadna odpoveď na komentáre a recenzie. Ak chcú sledovatelia s vami komunikovať, chyťte sa príležitosti. Vďaka tomu vytvárate väzby, ktoré sa vám zúročia návštevníkmi vracajúcimi sa do vašej reštaurácie.
Instagram je bezplatná sociálna sieť pre jednotlivcov a firmy, ktorá sa používa na umiestňovanie fotografií a krátkych videí. Účty môžu byť verejné alebo súkromné, spravované používateľmi alebo spoločnosťami, vrátane reštaurácií.
Pridajte krátky opis reštaurácie spolu s adresou, typom kuchyne a odkazom na webovú stránku – toto je jediné miesto na Instagrame, kde fungujú odkazy. V príspevkoch nie je možné odkazovať.
Zverejňujte chutné fotografie! Využite vizuálny charakter siete Instagram a zverejňujete fotografie vašich jedál. Ak chcete upútať pozornosť používateľov, využívajte rady kuchárov týkajúce sa tajomstiev kulinárskej fotografie.
Využívajte heštegy s pomenovaním. Hešteg je slovo alebo fráza, pred ktorými sa nachádza znak #. Ten v sociálnych médiách umožňuje vyhľadávať príspevky na danú tému, napríklad príspevky súvisiace s módou (#fashion) alebo športom (#fitness). Vo svojom príspevku používajte heštegy súvisiace s vaším mestom (napr. #Bratislava) a tiež s jedlom, napríklad #foodporn, #instafood, #yummy. Takto budujete dosah vašich príspevkov. Nezabudnite, že vždy musia súvisieť s témou fotografie.
Vytvorte si svoj hešteg – najlepšie s názvom prevádzky. Týmto spôsobom budete môcť sledovať, aké fotografie budú z vašej reštaurácie hostia zverejňovať, ako aj komentovať ich a poďakovať sa im za návštevu.
Lajkujte fotky a sledujte potenciálnych hostí. Každý deň lajkujte desiatky fotografií a začnite sledovať niekoľko profilov ľudí, ktorí by mohli byť vašimmi hosťami. S pridanými heštegmi ich budete sledovať – názov miesta, návšteva u konkurencie alebo záujem o konkrétny typ kuchyne.