Ponúkame vám päť zlatých zásad, na ktoré by ste nemali zabúdať pri tvorení dokumentu s menu.

1.       Súvislosť - grafika dokumentu by mala súvisieť s ostatnými materiálmi cateringovej firmy. Oplatí sa objednať si u grafika vytvorenie editovateľného vzoru, ktorý použijeme.

2.       Segmentácia - menu musí mať jasnú štruktúru. Je potrebné zvýrazniť, čo sú je predjedlo, polievka, hlavné jedlo a dezert - a taktiež, kedy budú servírované: súbežne alebo postupne.

3.       Fotografie - je nesmierne dôležité, aby sme jedlá vizuálne prezentovali. Jeme predsa očami! Fotografia nám povie viac ako najrafinovanejší či precízny názov - súčasne z pohľadu veľkosti porcie, ako aj chutnosti jedla. Aj mobilom môžete spraviť dobré fotografie jedál!

4.       Možnosti - dajte zákazníkovi na výber. Predstavte minimálne dve ponuky alebo ukážte, aké alternatívy môžete ponúknuť.

5.       Nielen jedlo - samotné jedlá predstavujú iba časť cateringu a pri výbere konkrétneho menu môže zavážiť prezentovanie príborov, obrusov, kvetov a nábytku. Preto sa oplatí spolu s menu ukázať aj materiály a farby, ktoré chceme použiť.

Pamätajte na to, aby ste neodosielali dokument vo formáte DOC - vytvorte PDF dokument, ktorý bude uzamknutý a nebude sa dať upraviť. 

Menu tvorí iba časť cateringovej ponuky. Vďaka dobre štruktúrovanej ponuke môžete ľahšie vyniknúť medzi konkurenciou, zabezpečiť zákazníkovi profesionálny prístup a sebe bezpečnosť v rámci ustanovení, ktoré sa týkajú podujatia.

Predbežná kalkulácia v ponuke by mala byť čitateľná. Najlepšie by bolo, ak by tabuľka obsahovala jednotlivé prvky a ich jednotkovú a celkovú cenu (za znázornený počet kusov). Dôležité je špecifikovať všetky prvky, ktoré nie sú spojené s jedlom - preprava, príbory a nábytok, obsluha.

Rozloženie nákladov na rôzne pozície pomôže zákazníkovi porozumieť, čo je zahrnuté v celkovej cene - môže to byť užitočné v prípade, ak by cena prekročila jeho prvotné očakávania.

Aj keď sa cateringová ochutnávka spája skôr so svadbami, čoraz viac firiem chce pred veľkými podujatiami ochutnať ponúkané jedlá. Táto metóda prezentovania menu, pri ktorej od nás zákazník dostane presne to, čo sa objaví na podujatí, nám poskytuje veľký komfort: máme istotu, že zákazník dostane to, čo očakáva, keďže v tejto etape môže zmeniť niektoré pozície, resp. upraviť ich.

Oplatí sa teda robiť fotografie jedál, ktoré sú prezentované počas ochutnávky, aby bolo jednoduchšie ich pripraviť na podujatí, ale taktiež spísať podrobné poznámky, ktorých súhrn je najlepšie poslať zákazníkovi e-mailom.  Aby ochutnávka dopadla dobre, je potrebné určiť náklady, zabezpečiť príjemné miesto a dbať o to, aby podané jedlo vyzeralo esteticky.