Vyberte si cieľovú skupinu, ktorá vytvára najväčší zisk pre vašu reštauráciu a premýšľajte o tom, čo by ste o nej chceli vedieť a aký je ich jazyk. Riadenie fanpage zameranej na dospievajúcich z veľkých miest, na obyvateľov stredných vekových skupín, na rodičov s malými deťmi a na turistov - v skutočnosti predstavujú štyri rôzne fanpages.
Pre väčšinu hostí reštaurácie slúži facebook fanpage rovnako ako webová stránka. Zákazníci tu hľadajú adresu reštaurácie, otváracie hodiny a aktuálne menu. Nezabudnite, aby tieto informácie boli správne a aktualizované. Tiež zverejnite informácie o akýchkoľvek poruchách alebo ak plánujete zatvoriť svoju reštauráciu.
Nikdy neignorujte súkromné správy od svojich hostí a odpovedajte čo najskôr. Pre rastúci počet užívateľov facebook nahrádza telefón a zákazníci využívajú správy, aby sa opýtali na dostupnosť určitých jedál, dozvedeli sa o alergénoch alebo si zarezervovali stôl.
Jeden post denne postačuje, najviac dva – ale to len za predpokladu, že pokrývajú rôzne témy. Ak uvidia vaši prívrženci niekoľko postov naraz a budú ich považovať za nudné, môže ich to dráždiť a odradiť od vašej stránky alebo profilu.
Sú to práve fotografie, ktoré nás zaujmú - najmä na reštauračných fanpages a profiloch. Môžete vytvoriť perfektné jedlo a fotky, ale jedlo nemusí byť vaším jediným zameraním. Fotografujte svoje izby, rušnú kuchyňu alebo čašníkov pri práci.
Facebook a Instagram neslúžia na to, aby ste sa chválili svojimi úspechmi. Ich cieľom je pomôcť vám vstúpiť do dialógu so zákazníkmi. Takže hovorte menej o sebe a skôr sa zameriavajte na otázky svojich prívržencov a fanúšikov - čo by chceli jesť vo vašej reštaurácii, aké sú ich obľúbené jedlá alebo najzaujímavejšie zážitky z reštaurácií.
Rovnako dôležité je odpovedať na ich pripomienky a hodnotenia - najmä tie negatívne. Pozrite si naše rady ako to urobiť tu.
Facebook výrazne obmedzuje rozsah obchodných stránok a účtov. Ak chcete byť videný, potrebujete poriadnu propagáciu. Môžete použiť sponzorované príspevky a vytvárať reklamné kampane, informovať o tom, čo je nové pomocou miestnych kulinárskych skupín alebo spolupracovať s bloggermi reštaurácií.
Reštauračný život je vždy rušný - hostia chcú vidieť, čo sa deje na scéne. Vďaka živému vysielaniu a InstaStories môžete ukázať prípravu jedál, predstaviť personál a ponúknuť virtuálny výlet po kuchyni.