Grilovaná zelenina sa skvele hodí ako príloha k mäsovým pokrmom, ale v kombinácii s vhodnými surovinami a prísadami ju môžete podávať aj ako hlavný chod. Potešíte tak nielen vegetariánov, ale aj tých zákazníkov, ktorí si jednoducho chcú pochutnať na zdravých, sezónnych, prírodných a lokálne pestovaných potravinách.

Najobľúbenejšia zelenina na gril

Cuketa a baklažán ani zďaleka nie sú jedinou zeleninou vhodnou na gril. Prezrite si náš zoznam nižšie - a ak ste niektorú z uvedenej zeleniny ešte nikdy negrilovali, určite to vyskúšajte a presvedčte sa sami, ako skvelo chutí v kombinácii s vôňou dymu. 

Ako grilovať cuketu a baklažán?

Cuketu alebo baklažán nakrájajte pozdĺžne alebo naprieč na 1,5 cm hrubé plátky. Zelenina tak bude rovnomerne prepečená.

Aby baklažán nebol príliš horký, potrite plátky soľou a nechajte na pol hodiny odstáť. Plátky následne opláchnite studenou vodou. Táto metóda prípravy baklažánu je mimoriadne populárna napríklad v Gruzínsku alebo v iných krajinách, kde je táto zelenina mimoriadne obľúbená.

Aby plátky cukety alebo baklažánu na grile neuschli, potrite ich trochou rastlinného alebo olivového oleja. Ešte pred grilovaním ich taktiež môžete marinovať po dobu asi 15 minút. Stačí zmiešať olej s citrónovou kôrou a cesnakom alebo grilovacím korením Knorr Korenie na gril s prírodnými ingredienciami, ktoré zelenine dodá výnimočnú chuť.

Cuketu a baklažán grilujte 3 - 4 minúty z každej strany, aby boli plátky krehké, ale pevné.

Tip šéfkuchára: Ak grilujete na plynovom alebo elektrickom grile, zelenina nebude mať požadovanú dymovú vôňu. V takom prípade stačí pridať Knorr Professional Esencia s intenzívnou chuťou údeného - zelenina bude chutiť, ako by bola pripravená na otvorenom ohni. Túto esenciu tiež môžete použiť na prípravu lahodnej zálievky.

K Ak ste zeleninu nemarinádovali, dochuťte ju tesne pred servírovaním čerstvo nasekanými bylinkami a olivovým olejom - alebo bylinkovou pastou Knorr Professional Primerba Provensálske bylinky.

 

Ako grilovať zemiaky a batáty?

 

Jemne opečené zemiaky a batáty z grilu sa v kombinácii s dipom skvele hodia ako rýchla pochutina, alebo tiež ako príloha k hlavnému jedlu. Môžete ich grilovať celé alebo nakrájané na plátky alebo mesiačiky. Nezabudnite ich predvariť a dobu grilovania prispôsobte veľkosti kúskov. Grilované zemiaky a batáty by mali byť mäkké, ale nie kašovité.

Potrite zeleninu olivovým olejom a grilujte na silnom ohni, aby získala chrumkavý vonkajšok a delikátnu dymovú chuť. Chuť grilovanej zeleniny potom zvýraznite trochou Knorr Primerbou bazalka, ktorá jej dodá ľahký stredomorský nádych.

Ak chcete skúsiť niečo úplne iné, grilujte celé zemiaky alebo batáty zabalené v alobale. Pri tomto spôsobe prípravy nie je nutné zemiaky predvariť, budete ich však na grile musieť nechať o čosi dlhšie. 

Grilované kukuričné klasy - sezónny hit

Kukurica patrí už dlhé roky k obľúbeným potravinám na grilovanie. Perfektne ugrilovaná kukurica si však vyžaduje o niečo väčšie úsilie, než sa môže na prvý pohľad zdať. Tu je niekoľko tipov, ako túto techniku zvládnuť správne.

  • Grilovanie v šupke: Pri tejto technike bude kukurica výnimočne šťavnatá. Pred grilovaním stiahnite šupku a kukuricu očistite od kukuričných vlasov. Potrite kukuricou maslom alebo olejom, dochuťte soľou a korením a následne šupku vráťte späť. U takto pripravených klasov sa chuť grilovania prejaví len čiastočne. Pre intenzívnejšiu chuť počkajte, kým bude kukurica mäkká, znova stiahnite šupku a krátko grilujte na silnom ohni.
  • Namáčanie: Niektorí kuchári kukuricu v šupke najskôr namočia. Mokré šupky potom na grile uvoľnia paru, vďaka čomu bude chuť kukurice ešte delikátnejšia.
  • Predvarenie: Pokiaľ chcete kukuricu grilovať bez šupky, je dobré najskôr ju variť po dobu asi 10 minút. Kukurica rýchlejšie zmäkne a na grile si potom zanechá svoju sladkú chuť.

Ugrilované klasy môžete nakrájať na plátky, alebo ich servírovať v celku - ako je to napríklad u elote - mexického street food s grilovanou kukuricou, majonézovou omáčkou (ktorú ľahko pripravíte s vegánsku majonézou Hellmann 's) a tamojším strúhaným tvrdým syrom.

 

Grilovaná mrkva, petržlen a zeler

 

Pokiaľ ide o koreňovú zeleninu, grilovanie môžeme považovať za nové restovanie. Rovnako dobre zdôrazní jej sladkú chuť a navyše jej dodá jemnú dymovú vôňu.

Koreňovú zeleninu najskôr potrite olivovým olejom alebo marinádou, zabaľte do alobalu a pečte do mäkka. Potom ju ugrilujte. Ak ste ju pred grilovaním nedochutili, posypte ju Knorr Aroma Mix bylinky a maslo, premiešajte a rovno podávajte.

Túto techniku sme použili v našom recepte na grilovaný zeler so zeleninovým demi-glace a restovanou zeleninou - kliknite sem a zistite sami, aké ľahké je pripraviť niečo skutočne vynikajúce.