Úprava podľa vlastnej chuti = personalizácia 

Upraviť si niečo podľa seba znamená zmeniť to tak, aby to vyhovovalo našim potrebám. Iné slovo, ktoré sa používa na opísanie tohto postupu je personalizácia, to znamená zmenu daného produktu alebo služby v súlade s individuálnymi preferenciami zákazníka.

Hostia sú čím ďalej tým viac nadšení možnosťou upravovať si svoj pokrm podľa vlastnej chuti a hľadajú reštaurácie, ktoré túto možnosť ponúkajú. Nižšie uvádzame dva dôvody, prečo je to tak. 

„Upravujem podľa svojej chuti, pretože sa chcem vyhnúť určitým prísadám”

„Upravujem podľa svojej chuti, pretože sa chcem vyhnúť určitým prísadám”

Rastúci počet hostí v reštauráciách si žiada, aby boli z pokrmu odstránené určité ingrediencie. Hoci to môže byť iritujúce a môže sa dokonca zdať, že je to pochabé, zvyčajne to robia, pretože nemôžu alebo nechcú jesť niektoré produkty.

Do tejto skupiny patria ľudia s alergiami alebo intoleranciou na niektoré potraviny, vegetariáni, vegáni alebo ľudia, ktorí sú na keto alebo paleo diétach.

„Upravujem podľa svojej chuti, lebo je to zábava“

„Upravujem podľa svojej chuti, lebo je to zábava“

Do ďalšej skupiny patria ľudia, ktorí majú tendenciu vyberať si miesta, kde budú mať oni posledné slovo v tom, čo bude na ich tanieri. Robia to, pretože je to skvelé dobrodružstvo – dáva im to šancu hrať sa s chuťami, arómami a textúrami rôznych prísad a deliť sa o výsledky s priateľmi a rodinou .. alebo svojimi followermi na instagrame.

Privítajte úpravy podľa vlastnej chuti vo vašej reštaurácii! 

Tu je niekoľko jednoduchých tipov ako umožniť vašim hosťom, aby si sami vybrali prísady do svojho jedla.

Vytvorte ponuku pre misky tapas (napríklad 1, 3, 5 alebo 9 rôznych misiek). Umožnite svojim hosťom vybrať si z veľkého množstva rôznych druhov olív, marinovanej a grilovanej zeleniny, dipov a nátierok na rastlinnej báze, kúskov mäkkého syra v olivovom oleji, studených nárezov a ďalších pochúťok. Podávajte s čerstvo upečeným chlebom a trochou olivového oleja – bude to pre vašich hostí skutočná hostina!

Skvelým spôsobom ako podávať ázijské polievky ramen, pho alebo tom kha je umožniť hosťom, aby si sami vybrali prísady, ktoré uprednostňujú. Môžu si sami vybrať:

  • vývar — mäsový (hovädzí alebo kurací) alebo vegánsky.
  • rezance — pšeničné alebo ryžové (bezlepkové).
  • prísady — mäso, tofu, vajce alebo zelenina.

Nezabudnite — kľúčom k delikátnej ázijskej polievke je aromatický vývar. Recept nášho šéfkuchára na polievku pho nájdete tu.

Vytváranie vlastného hamburgera je skvelá zábava, ktorá hosťom zároveň umožní vybrať si tie ingrediencie, ktoré majú najradšej. Čo by malo obsahovať menu „vytvor si svoj vlastný hamburger“?

  • Žemľa: tradičná, celozrnná, bezlepková.
  • Placka: hovädzia, kuracia, syrová, na rastlinnej báze.
  • Zelenina: napríklad listy šalátu, paradajka, cibuľa, kyslá uhorka, grilovaná zelenina.
  • Syr: napríklad čedar, gouda, feta.
  • Prísady: napríklad jalapeño, pečená cibuľa, olivy, sušené paradajky.
  • Omáčky: napríklad paradajková, čili, majonéza, tatárska, cesnaková.

Viete, čo sa hovorí: každý má rad pizzu, najmä ak dokonale vyhovuje osobným preferenciám. V pizzerii môžete svojim hosťom ľahko umožniť, aby si vytvorili svoju vlastnú pizzu, ak si budú môcť vybrať:

  • cesto: napríklad klasické, celozrnné, bezlepkové alebo zafarbené pomocou uhlíkov alebo cvikly.
  • omáčku: napríklad tradičná marinara, krémová omáčka alebo BBQ.
  • syr: napríklad mozzarella, syr s modrou plesňou alebo vegánsky syr.
  • bielkoviny: napríklad kura, chorizo, saláma, šunka, tofu alebo tempeh.
  • zelenina: napríklad paradajky, šampiňóny, kukurica, cvikla, cuketa, mäsitá paprika, brokolica alebo špenát.

Šaláty a misy

Ak sa špecializujete na ľahkú kuchyňu založenú na čerstvej zelenine a zdravých prísadách, dajte svojim hosťom možnosť vytvoriť si svoje vlastné šaláty alebo misy. Všetko, čo musíte urobiť je prezentovať niekoľko kategórií prísad a nechať hostí, aby si vybrali jednu z každej kategórie — listy šalátu; čerstvú grilovanú alebo restovanú zeleninu; obilniny; bielkoviny (mäso, ryba, vajce, tofu); a dresingy.

Ak chcete zistiť aké tajomstvo sa skrýva za prípravou jedál v miskách, pozrite si kurz UFS Academy „Úvod do zdravého varenia“. Šéfkuchárka Andrea Wu reštaurácie Maple & Co v Londýne sa podelí o svoje skúsenosti s prípravou pokrmov pre ľudí, ktorí uprednostňujú zdravé stravovanie.