Trh s donáškou jedla rastie veľmi rýchlo a pre reštaurácie môže byť sľubnou hybnou silou. Ale ako to zvládnete? Šéfkuchár Oh Qihao, skúsený veterán s 10-ročnou praxou v odbore stravovania a podávania nápojov v hoteloch a zakladateľ Daily Affairs v Juhovýchodnej Ázii sa podelil o 5 odpovedí na otázky, ktoré si musíte položiť, ak chcete úspešne poskytovať službu donášky jedla. 

1. Dokážete dosiahnuť zdravý zisk?

Po odpočítaní provízií pre donáškové spoločnosti a ďalších nákladov zarába Daily Affairs v priemere     5-20%. Napríklad z jedla v cene 10 dolárov dostane kaviareň 2 doláre.

Ak chcete dosiahnuť slušný zisk, budete musieť zvýšiť objem odbytu.

„Väčšina partnerských donáškových spoločností umožňuje prevádzkovateľom zahrnúť do cien jedál v menu donáškovej služby prirážku“, hovorí šéfkuchár Qihao. „Táto prirážka pokryje provízie a aj ďalšie náklady vrátane baliacich materiálov, jednorazových príborov, obrúskov a ďalších vecí.“

2. Ktoré donáškové spoločnosti si vybrať ako partnerov?

Šéfkuchár Qihao radí poskytovateľom stravovacích služieb, aby si spomedzi donáškových spoločností vybrali namiesto jedného radšej viacerých partnerov.

„Po podpísaní zmluvy s partnerom môže preverenie vášho stravovacieho zariadenia trvať až tri mesiace a až potom sa objaví na jeho platforme. Namiesto toho, aby ste všetky vajíčka vložili do jedného košíka, rozložte ich dookola a vytvorte partnerstvá s viacerými donáškovými službami.“

„Väčšina partnerských donáškových spoločností umožňuje prevádzkovateľom zahrnúť do cien jedál v menu donáškovej služby prirážku.“

– Šéfkuchár Qihao, veterán s desaťročnou praxou v oblasti stravovania a podávania nápojov v hoteloch a zakladateľ Daily Affairs

3. Sú vaše jedlá vhodné na donášku?

Nie každé jedlo znáša dobre prepravovanie. Šéfkuchár Qihao sa snaží vyhnúť sa donáške takých pokrmov ako sú cestoviny alebo steaky. Namiesto toho odporúča uprednostniť restované alebo dusené jedlá.

„Aj balenie prispieva ku kvalite dodaného produktu. Daily Affairs napríklad uprednostňuje vzduchotesné nádoby bentó. Takto je každá porcia pokrmu umiestnená oddelene, čo bráni tomu, aby sa zmiešali alebo nasiakli.

4. Dokáže vaša kuchyňa spracovať veľký objem objednávok a fungovať efektívne?

„Podobne ako stravovanie priamo v podniku, aj objednávky donášky môžu byť nepredvídateľné a kolísavé. Po zadaní objednávky príde kuriér zvyčajne do 10-15 minút,“ hovorí šéfkuchár Qihao. „Najlepším spôsobom ako zvládať veľké objednávky je vytvoriť pokrmy, ktoré si vyžadujú len 2-3 kroky a dajú sa uvariť do 10 minút.“

Takto je každé jedlo v menu vytvorené špecificky tak, aby mohlo byť pripravené do 10 minút. Šéfkuchár Qihao robí predprípravu takých jedál ako je restované mäso, zemiaková kaša a šaláty.

Každý zamestnanec v kuchyni má špecifickú úlohu v súvislosti s každou objednávkou, čo zaručuje prevádzkovú efektívnosť celého tímu. 

5. Ako môžete propagovať na trhu vašu ponuku jedál na donášku?

Podľa šéfkuchára Qihao je jednou zo stratégií ponúknuť zákazníkom donášku zadarmo s tým, že absorbujete percentuálny podiel poplatkov, ktorých sa zrieknete spolu s donáškovým partnerom. Takto budete na platforme viditeľní ako prví.

Reštaurácia Daily Affairs je zároveň zaregistrovaná vo viacerých kulinárskych kategóriách súbežne. Zvýši to príťažlivosť vášho podniku pre rôzne skupiny zákazníkov.

Okrem zverejňovania aktualizácií a propagácie noviniek na facebookovej stránke kaviarne, šéfkuchár Qihao tiež distribuuje letáky do blízkeho okolia. „Uistite sa, že distribúciu letákov obmedzíte na oblasť, ktorú dokážete pokryť donáškou z vášho stravovacieho zariadenia,“ radí.