Pravidlo 1. Audit

Odpad nemôžete efektívne spravovať, ak neviete, odkiaľ pochádza. Preto by ste mali audit naplánovať zakaždým. Jedným z užitočných nástrojov je správa o odpade.

Pravidlo 2. Vzdelávanie

Správne nakladanie s odpadmi v stravovacom priemysle si vyžaduje tímovú prácu - každý zamestnanec musí vedieť, čo má robiť a prečo. Dobrým nápadom je zorganizovať jedno veľké školenie pre všetkých zamestnancov s cieľom zdieľať dôležité informácie.

Pravidlo 3. Plánované dodávky

Zistili ste pri audite, že niektoré zložky sa plytvajú častejšie ako iné? Pokúste sa s tým niečo urobiť. Možno si jednoducho objednávate príliš veľa, alebo svoje dodávky neplánujete správne. Zamyslite sa nad plánovaním termínov dodania a množstva produktov, ktoré si objednávate.

Pravidlo 4. Uchovávajte správne

Skladujte každú zložku v súlade s najlepšími postupmi, aby zostala čerstvá tak dlho, ako je to možné.

Skontrolujte optimálne skladovacie podmienky pre každý produkt. Zohľadnite teplotu, vlhkosť a slnečné žiarenie vo vašom sklade.

Pravidelne kontrolujte technický stav vašich chladničiek a mrazničiek, aby ste výrobky, ktoré sa musia skladovať pri nízkych teplotách, nepoškodili.

Pravidlo 5. Opätovné použitie

Veľká časť zvyškov, ktoré zvyčajne vyhodíte, sa dá znova použiť, čo vám pomôže znížiť náklady.

  • Šupky: šupky zo zeleniny môžete použiť do zásoby.
  • Obloha: zvyšky použite na prípravu pražených šupiek, sušeného rastlinného prášku a ďalších chutných vecí na doplnenie jedla.
  • Kompost: môžete mať svojho vlastného kompostéra alebo dodávať váš organický odpad miestnemu farmárovi.
  • Krmivo: zo šupiek zo zeleniny je skvelé krmivo - miestni poľnohospodári to určite ocenia!

Pravidlo 6. Kontrola veľkosti porcií

Zistite, či hostia pri návšteve vašej reštaurácie skutočne vyprázdňujú taniere. Ak to tak nie je, skúste zmenšiť veľkosť porcií, ale stále sa ubezpečte, že jedlo na tanieri vyzerá skvele.

Rule 7. Upravte ponuku

Ak si všimnete, že niektoré jedlá nie sú medzi vašimi hosťami obľúbené, rozlúčte sa s nimi a zaraďte do menu niečo nové. Nepopulárne jedlá zvyšujú odpad, pretože ingrediencie objednané na ich prípravu sa plne nevyužívajú.

Pravidlo 8. Buďte presní

Jedným z dôvodov, prečo hostia jedlo vracajú alebo ho nekonzumujú, môže byť nedostatok podrobného opisu jedla vrátane všetkých jeho zložiek a spôsobu jeho prípravy. Preto je naozaj dobré popísať každé jedlo v ponuke a tým pomôcť zákazníkom vyhnúť sa jedlám, ktoré nekonzumujú.

Pravidlo 9. Možnosť vziať si jedlo so sebou

Ak si všimnete, že zákazník na tanieri nechal veľa jedla, ponúknite mu možnosť vziať si zvyšok jedla so sebou domov