Menu

Varenie naživo je kulinárska šou, kde varíte “na pódiu” a komunikujete s publikom. Určite to vyžaduje nejaký herecký talent zo strany šéfkuchára, ako aj jeho schopnosť odovzdať a preniesť  vzácne kulinárske vedomosti publiku.

Varenie mimo kuchyne už nikoho neprekvapuje. Reštaurácie a stravovacie prevádzky grilujú už roky a väčšina z nich je pripravená na varenie vonku. Avšak varenie priamo pri stole, pomocou špeciálnych tanierov a pultov-zaznamenalo rozkvet.

Tieto trendy sa vyvíjali. Napríklad trend otvorenej kuchyne sa stále teší popularite.  Niekedy sa varenie deje za sklom, niekedy cez pult, a niekedy - a len pre tých najodvážnejších - priamo pri štvorcovom stole uprostred miestnosti, kde šéfkuchári pripravujú jedlo priamo pred očami hostí.

Evidujeme výrazný nárast dopytu po kulinárskych seminároch so zavedenými kuchármi; a tiež zo strany milovníkov jedla vyhľadávajúcich top reštaurácie s ponukou menu, z ktorého sa zbiehajú sliny; a nakoniec - je tu naša stále rastúca láska k šéfkuchárom celebrít, kulinárskym televíznym reláciám a internetovým stránkam venujúcim sa týmto témam.

Spoločným výsledkom uvedených kulinárskych javov je trend varenia naživo, ktorý umožňuje hosťom sledovať ich obľúbeného kuchára pri práci, klásť mu otázky a rozširovať si svoje kulinárske vedomosti.

Výsledná forma varenia naživo závisí od mnohých faktorov. Jedným z nich je výber miesta varenia. Varenie sa môže realizovať vo vašej reštaurácii alebo v špeciálne pripravenom kuchynskom štúdiu. Môže sa však konať aj v dome klienta, ako aj počas rôznych stretnutí alebo uzavretých podujatí.

Zaujímavým trendom medzi kuchármi je živé vysielanie na Facebooku alebo Instagrame. Neexistujú prakticky žiadne rozdiely medzi vysielaním online a vystupovaním pred živým publikom, s výnimkou skutočnosti, že publikum neochutnáva pripravované jedlá. Fanúšikovia, ktorí sledujú varenie naživo online, však môžu klásť svoje otázky a je zodpovednosťou kuchára odpovedať na ne počas prípravy jedla.

Prečo sa oplatí zorganizovať varenia naživo? Po prvé, pomáhajú budovať vašu vlastnú osobnú značku a propagujú vašu reštauráciu. Slúžia tiež ako vzdelávacia skúsenosť pre vašich hostí a ponúkajú možnosť dialógu a interakcie, ktorá nie je možná pri príprave jedál v kuchyni.

Varenie naživo má svoje výhody - ale je to aj náročné. Musí byť veľmi dobre zorganizované, dobre premyslené a zrealizované. Musíte poznať svoje publikum, pripraviť si plán prevedenia a starostlivo otestovať rôzne riešenia.

Zaujíma vás, ako sa najlepšie pripraviť varenie naživo? Stiahnite si nášho sprievodcu infografikou.

Produkty
Recepty
Inšpirácie šéfkuchára
Menu