Ako ochutiť grilovanú zeleninu? | Unilever Food Solutions | Unilever Food Solutions

Marinovať alebo nemarinovať?

 

Jednou z najčastejších otázok je: mali by ste marinovať zeleninu pred grilovaním? Odpoveď závisí od toho, čo chcete dosiahnuť, a od druhu zeleniny, ktorú chcete grilovať.

 

Tvrdá zelenina (zemiaky, mrkva) marinádu skutočne neabsorbuje. Určite to môžete skúsiť, ale vôňa zostane hlavne na povrchu a bude veľmi slabá. Zároveň musia byť marinované dlho – niekedy dokonca až 12 hodín.

 

Polotvrdá zelenina, ako napríklad špargľa alebo paprika, sa môžu marinovať niekoľko hodín. Stále však marinádu neabsorbujú natoľko, aby bola ich vôňa výrazná.

 

Na druhej strane, jemná zelenina, ako je cuketa, baklažán alebo šampiňóny, môžu naplno využiť potenciál marinády. Sú celkom savé, takže marináda skutočne zmení ich chuť. Dávajte si však pozor, aby ste ich nemarinovali dlhšie ako 30 minút, pretože uvoľnia vodu a zvodnatejú.

 

 

Marinády na grilovanú zeleninu

 

Marináda by mala byť kombináciou viacerých príchutí a všeobecne by mala obsahovať určité množstvo kyselín, tukov a korenín. Zmiešajte trochu octu, oleja a korenia (vrátane soli) a pripravte základnú marinádu .

Ale nebojte sa predviesť svoju kreatívnu stránku a vyskúšajte ďalšie marinády, ktoré dokonale doplnia prírodnú arómu zeleniny. Tu sú naše návrhy.

  1. Biele víno + olivový olej + citrónová kôra + Knorr Rozmarín z Maroka
  2.  Červené víno + balzamikový ocot + bazalka + Knorr Oregano z Turecka
  3.  Pomarančová šťava + orechový olej + Knorr Tymian z Poľska
  4. Ryžový ocot + sezamový olej + sójová omáčka + Knorr Čierne korenie mleté z Vietnamu
  5. Bourbon + cmar + javorový sirup + Knorr Paprika štipľavá zo Španielska
 
 

Kombinovanie korenín - ako ochutiť grilovanú zeleninu?

 

Ak nechcete tvrdú zeleninu pred grilovaním marinovať, skúste ju potrieť zmesou korenín po grilovaní. Aké korenie sa hodí ku akej zelenine?

 

 

 
 
 

Ako podávať grilovanú zeleninu?

 

Grilovanú zeleninu si môžete vychutnať ako predjedlo, samostatne, alebo v chutných kombináciách, ako sú napríklad grilované papriky na hrianke s kozím syrom. Môžete ju tiež podávať v šaláte (vegetariánsky alebo  s mäsom), alebo s cestovinami a olivovým olejom. Ak máte nejaké zvyšky, použite ich na prípravu krémovej grilovanej zeleninovej polievky.

 

Grilovaná zelenina tvorí dokonalý prílohu, ale môže sa tiež podávať ako hlavný chod. Jedným z vynikajúcich nápadov je grilovaný zeler so zeleninovou omáčkou demi-glace, baby zemiaky a opečený zeleninový šalát. Pozrite sa na recept tu!

 

 
 
 
ZISTITE VIAC O GRILOVANÍ V NAŠEJ SEKCII GRILOVANIE A BARBECUE.