Grilovaná zelenina

Základom vegetariánskej a vegánskej kuchyne je zelenina. Grilovacia sezóna môže ponúknuť nielen jedlá z mäsa. Šéfkuchári dokazujú, že ponuka pre vegetariánov môže prekvapiť mnohých priaznivcov šťavnatých steakov alebo chrumkavých rebierok – grilovaná zelenina je ideálnou alternatívou všetkých druhov mäsa.

Dovtedy, kým sa zelenina ocitne na grile, vyzerá celý proces prípravy rovnako ako pri mäse. Môže sa marinovať a potierať, pripravovať alebo podávať vo verzii sauté. Sójová omáčka, repkový olej, barbecue omáčka, vinaigrette, kari pasta, čerstvé bylinky alebo klasická paradajková omáčka sú skvelými možnosťami, ktoré výrazne ovplyvňujú vôňu zeleniny a zdôrazňujú jej chuť. Kombinácia kulinárskej kreativity šéfkuchárov s vhodným príslušenstvom na grilovanie vám umožní vytvoriť originálnu ponuku grilovaných jedál pre milovníkov zeleninovej kuchyne.

Ponuka vo vegetariánskom a vegánskom štýle

Grilované jedlá sú jedným z top trendov na rok 2018. Okrem toho bude celú sezónu najlepšie vystihovať heslo „každý deň je dobrý na grilované jedlá“. Grilované jedlá majú radi všetci.

Svedčí to o popularite tohto fenoménu a potvrdzuje jedinečnosť pripravovaných jedál.

Vo vegetariánskych jedlách grilovanú zeleninu dokonale dopĺňa syr, napr. camembert, čedar, ovčí alebo kozí syr, zatiaľ čo vo vegánskych jedlách možno bežný syr nahradiť údeným alebo obyčajným tofu a k zelenine sa pripravujú aj škvarky z tempehu, teda zo strukovinovej suroviny vyrobenej z fermentovaných sójových bôbov.

Vegetariánska ponuka:

  • sendvič s grilovaným baklažánom, paradajkami, paprikou, jalapeño a so syrom halloumi,
  • pizza s grilovanou žltou a červenou paprikou, kozím syrom a koriandrom,
  • klasický toast s čedarom, paradajkami a vajcom,
  • ražniči s oštiepkom, cuketou, baklažánom a cibuľou s limetkovým dipom,
  • grilovaná čakanka s kari omáčkou a bazalkovým pestom,
  • plátky cukety s grilovaným kozím syrom, mozzarellou a aromatickou omáčkou,
  • halloumi s grilovanými cherry paradajkami, melónom a hľuzovkovým olejom,
  • šalát s kelom, so syrom ricotta a s grilovanou hruškou.


Vegánska ponuka:

  • grilované tacos s tofu, avokádovým krémom, kukuricou, červenou kapustou a limetkou,
  • šalát s kvinoou, grilovaným baklažánom a čerstvým kôprom,
  • rezance soba s grilovaným tempehom, údeným tofu a kelovou pastou,
  • karfiolový steak s vegetariánskou majonézou so sójovým mliekom a s cesnakom,
  • burger so sladkými zemiakmi s grilovanou marhuľou, plátkami uhorky a barbecue omáčkou,
  • šalát s grilovanou broskyňou, so slnečnicovým a s mäsovým pestom,
  • burger s repou so sójovým krémom, s jahodami a rukolou,
  • rolády z grilovaného baklažánu s orechovou pastou.

Odporúčané recepty

Tuniakový wrap (bezlepkový)

Pre väčšiu chrumkavosť použite viac listového šalátu, napríklad ľadového alebo rímskeho.Wrap môžete pokrájaný podávať ako finger food alebo v celku v papierovom obrúsku ako street food.

Zobraziť všetky recepty

Ak chcete prekvapiť svojich hostí mimoriadnou ponukou grilovaných jedál, inšpirujte sa svetovou kuchyňou, ako napríklad orientálnou alebo etnickou kuchyňou. Grilované jedlo nemusí byť nudné a reštaurácie môžu ľahko prelomiť bežné stereotypy vo vegetariánskej alebo vegánskej ponuke jedál, ktorej súčasťou nie je len cuketa a baklažán. Grilové jedlá bez mäsa sú skvelou alternatívou na spestrenie vašej ponuky jedál a odpoveďou na očakávania vašich hostí.

1SW Research, „Grilovacia sezóna 2016“, https://www.wiadomoscihandlowe.pl/drukujpdf/artykul/6657

Pripravte sa na SEZÓNU GRILOVANIA