Webové stránky ponúkajú dobrú návratnosť investícií a idú ruka v ruke s reklamou. Ak plánujete viac rozvinúť vaše podnikanie v oblasti gastronomických služieb, webová stránka by mala byť vašou najvyššou prioritou. Postupom času sa relatívne nízka investícia do vytvorenia webovej stránky vyplatí tým, že sa zvýši počet objednávok a rezervácií vašich služieb. Pomocou týchto  7 krokov zisíte, ako presne vytvoriť webovú stránku pre gastronomické služby! 
1. Vyberte si nástroj na tvorbu webových stránok

1. Vyberte si nástroj na tvorbu webových stránok

Prvým krokom pri vytváraní platformy na poskytovanie gastronomických služieb je vybrať si správny nástroj na tvorbu webových stránok. Výber je však veľký, takže je dobré pred výberom toho správneho nástroja zhodnotiť svoje požadavky. Veľkú rolu pri voľbe platformy bude pravdepodobne hrať váš očakávaný rozpočet a úroveň technických znalostí.

Medzi najpolulárnejšie nástroje na tvorbu webových stránok patria:

 

2. Zvoľte si doménu a hosting

2. Zvoľte si doménu a hosting

Akonáhle sa zaregistrujete v niektorom z vyššie uvedených nástrojov na tvorbu webových stránok, budete si musieť zakúpiť názov domény a hosting a taktiež si nastaviť svoj e-mailový účet.

  1. Názov vašej domény by mal byť názov vašich gastronomických služieb. Ak je taký názov už obsadený, pokúste sa pridať k názvu miestny prvok tak, aby vás odlíšil, ako napr.názov vášho mesta. Všeobecne je lepšie vlastniť verziu domény s koncovkou.com, takže sa pokúste vyhnúť doméne s koncovkou registrovanou pre Slovensko. Pozrite sa na Najlepšie názvy domén v oblasti gastronómie!
  2. Teraz si musíte zvoliť hosting. Opäť si nájdite taký hosting, ktorý je vyhradený pre služby Wordpress, Squarespace nebo Wix. 
  3. Nakoniec si nastavte váš e-mailový účet! Jedná sa samozrejme o e-mailový účet súvisiaci s doménou. Osvedčeným spôsobom v tomto prípade je použiť účelovo označený e-mailový účet, ako napr. ahoj@restauracia.com alebo rezervacie@restauracia.com.

3.	Zvoľte motív

3. Zvoľte motív

Choosing a theme is like designing your Menu or finalizing your foodservice interior. Your website as an online representation of your foodservice business and choosing the right theme is important for ensuring a great customer experience. When choosing your theme, consider the following questions:

  1. What is your objective? To drive orders? To facilitate online bookings? To promote your business? Try and find a theme that already offers an online ordering service or can integrate with one, like WooCommerce
  2. What is your style? Dark and gloomy or Fresh and bright?
  3. Which cuisine do you offer? Usually, your cuisine should be evident in the theme you select. This will ensure website visitors experience the authenticity of your foodservice. Check out Robertson World Cuisines for great ideas on how to add international flavour to your dishes!
  4. Guest Experience: Use a theme that is easy to navigate, includes bold call-to-action buttons for ordering and booking, and has plenty of space for large imagery to feature your dishes. Try and find a theme that includes a dedicated section for customer reviews. 

4. Vložte informácie o vašich gastronomických službách

4. Vložte informácie o vašich gastronomických službách

Keď je nastavený celý základ, môžete nakonfigurovat váš motív tak, aby čo najlepšie prezentoval vaše podnikanie v oblasti gastronomických služieb. Zvyčajné informácie nevyhnutné pre reštaurácie a roznášku jedál zahŕňajú:

  1. Jedálny lístok.  Na webovú stránku nahrajte digitálnu verziu vášho jedálneho lístka. Vložte tiež verziu vo formáte PDF, aby si ju zákazníci mohli stiahnuť a uložiť pre prípad budúcej rezervácie.
  2. Fotogaléria. Ľudia jedia očami. Nezabudnite vložiť veľa fotografií (vo formáte galérie / pohyblivej prezentácie) vašich jedál! Dôležitú rolu tu hrajú profesionálne fotografie jedál! Vložte taktiež reálne fotografie miesta, kde sa vaše gastronomické služby poskytujú a ktoré najlepšie vystihujú jeho atmosféru!
  3. Poloha. Všetci potrebujú vedieť, kde sa nachádzate! Aj keď „len“ rozvážate jedlá objednané on-line, zákazníci sa opierajú o dôveryhodnosť základných informácií, ako sú adresa a kontaktné údaje.
  4. Kontakt. Vložte kontaktné číslo (1 alebo 2) a tiež vašu e-mailovú adresu! Týmto spôsobom vás môžu zákazníci kontaktovať, ak budú mať otázky ohľadom rezervácií, jedla a iného.
  5. Hodnotenie. Zákazníci dôverujú ďalším zákazníkom viac ako značkám! Oslovte pár verných hostí a spýtajte sa ich, či sú ochotní pre vás napísať skvelú recenziu výmenou za drink zadarmo!

5. Nastavte objednávanie a rezervácie

5. Nastavte objednávanie a rezervácie

Ak je vašim primárnym cieľom zvýšiť počet objednávok a rezervácií, ubezpečte sa, že máte nastavené všetko potrebné pre pohodlné objednávanie on-line.

V prípade on-line rezervácií sa ubezpečte, že máte nastavený systém, ktorý ich prepojí s off-line rezerváciami. Nie sú potrebné žiadne technické nástroje! Jednoducho zabezpečte, aby aby sa všetky on-line rezervácie zapisovali do knihy alebo do systému rezervácií. Poverte konkrétnu osobu každodennou kontrolou on-line rezervácií!

Pre on-line objednávky majte nastavený iný systém, ktorý zabezpečí, že nebude dochádzať k oneskoreniu v prípade on-line zákazníkov ani v prípade fyzicky prítomných zákazníkov v reštaurácii. Vzhľadom k tomu, že veľa kuchýň má má oddelenú sekciu pre „Rozvoz jedál“ alebo pre „On-line objednávky“, zabezpečte, aby zamestnanci v tejto sekcii pripravovali jedlá len pre on-line objednávky. Presne toto celý proces zefektívni a predchádza situáciám, kedy sú zákazníci mrzutí a personál prepracovaný! 

6. Prihláste sa do nástroja Google My Business

6. Prihláste sa do nástroja Google My Business

Pri každom podnikaní je potrebné, aby sa zobrazovalo vo vyhľadávači Google v maximálnom počte výskytov a s maximálnou platnosťou. Zistite, čo všetko potrebujete vedieť o optimalizácii nástroja Google My Business pre vaše gastronomické služby v tomto sprievodcovi Google Places for Restaurants Guide

Google Places for Restaurants Guide

7. Ponúkajte svoje webové stránky na trhu

7. Ponúkajte svoje webové stránky na trhu

A nakoniec, kto sa o vašich nových webových stránkach dozvie bez poriadneho marketingu?   Ak chcete začať s digitálnym marketingom o oblasti gastronómie, prečítajte si tieto články: